blog blog .

blog

بالابر متحرک

بالابر متحرک چیست؟

بالابر متحرک دارای چهار عدد چرخ خودرویی و یا کارگاهی می باشد. با بالابر متحرک به راحتی می توان افراد و اجسام را جابجا نمود. این نوع بالابر در اکثر مکان ها قابل استفاده می باشد. بنا به سفارش مشتری بالابر متحرک در ارتفاعات متفاوت ساخته می شود. همچنین این بالابر را بر اساس عمومی بودن، شست ‌و شو، تعمیرات، نگهداری، رنگ آمیزی، آزین بندی و … می سازند.
ظرفیت بالا، سطح وسیع سکو و امکان کار همزمان چندین نفر در نفربر متحرک امکان پذیر است. این بالابر ها بسیار ایمن تر از روش های سنتی و قدیمی مانند داربست و نردبان می ‌باشند . همچنین استفاده از آنها بسیار راحت تر بوده و سرعت کار بالا می رود. بالابر متحرک در انواع مختلفی ساخته و تولید می شود.

بالابر متحرک چیست؟


انواع بالابر متحرک

بالابر متحرک انواع مختلفی دارد. برخی از این بالابرها را می توان با خودرو یدک کرد. برخی دیگر از بالابر های نفر سیار، پشت کامیون (خودرو) نصب می گردند. برخی دیگر از این بالابر ها توسط نفر جابجا می شوند و بعضی از آنها دارای موتور بوده و خودشان روی زمین حرکت می کنند. نوع دیگری از بالابر سیار وجود دارد که می تواند حتی در ارتفاع نیز حرکت کند.
همچنین بر اساس استفاده های مختلفی که از این دستگاه می‌ شود، آن را به انواع مختلفی از جمله بالابر قیچی چرخدار، بالابر متحرک ریلی، بالابر مفصلی، بالابر پشت خودرو و استاکر ها تقسیم می کنند.

انواع بالابر متحرک

بالابر متحرک به دو دسته کلی تقسیم می شود.


1- بالابر متحرک با دسترسی عمودی

این نوع بالابر فقط به صورت عمودی بالا و پایین می رود و هیچ گونه حرکت افقی ندارد. برای کار باید دقیقا زیر محل کار قرار گیرند. بالابر مدل هیدرولیکی آکاردئونی نمونه از این نوع بالابر می باشد.


2- بالابر متحرک با دسترسی عمودی و افقی

این نوع بالابر دارای توانایی ایجاد دسترسی عمودی و افقی است. در اصطلاح به آن بوم لیفت (Boom Lift) گفته می شود. برخی از این مدل ها به صورت خود کشنده هستند و برخی هم به صورت بالابر پشت خودرویی (پشت کامیونی و نیسانی) می باشند. برخی هم به صورت قابل یدک به بازار عرضه می شوند. مکانیزم این نوع بالابر ها هیدرولیکی است و دارای ایمنی بسیار زیادی هستند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۶:۳۷ توسط:blog موضوع: نظرات (0)